Pagina's

woensdag 18 maart 2015

Tijd voor een bril

Al enige tijd merk ik dat ik iets slechter ben gaan zien. Ik heb altijd al een hele lichte afwijking gehad, maar zo weinig dat het niet storend was en een bril niet nodig was. Nu merkte ik dat ik toch meer ging knijpen met mijn ogen, sneller vermoeid raakte, wat meer hoofdpijn, en toch iets minder scherp.



Al weken riep ik dat ik mijn ogen moest laten testen, maar ik deed het niet. En dat terwijl ik in het centrum woon en om de hoek een opticien heb. Ik noem het maar 'luiheid'.

Vandaag ben ik toch naar binnen gestapt.
Eye wish was de gelukkige opticien, en ik werd fijn geholpen.
Nog nooit heb ik zo een uitgebreide meting gehad (toen ik klein was wel eens een hele uitgebreide meting gehad, waar ik ook oogdruppels bij kreeg etc. maar daarna ging het elke keer snel snel), er werden veel vragen gesteld en ik ben inderdaad wat slechter gaan zien.

Rechts: -0.25, en links: +0.25 en -0.50
Als advies kreeg ik om toch een bril uit te zoeken voor de intensieve dingen zoals tv kijken, lezen, teken, autorijden etc.
Lenzen kom ik niet voor in aanmerking vanwege mijn linker oog. Maar dat geeft niet, ik heb geen problemen met een bril.

Samen met de opticien ben ik gaan kijken voor een leuke bril. Ik had geen idee wat mij staat, en wat ik zou willen, dus kreeg ik veel monturen op. Veel was het niet, 1 was erg leuk maar we vonden er 1 die nog leuker en beter staat.
Dus koos ik die: de M. by Marc Jacobs 589 5XR. Een mooi montuur met paars ombre, bruine pootjes waar ook een kleine glitter in zit.



En wat een mazzel, er was een actie: 50% korting op een merkbril.
Ook krijg ik €90,- vergoed van de glazen en €50,- op het montuur.
Ook heb ik gekozen om de bril te verzekeren. Dit is mijn 1e bril en ik heb geen idee hoe ik ben met een bril. En omdat je na 2 jaar, wanneer je de verzekering niet hebt gebruikt, een bon krijgt van hetzelfde bedrag als de verzekering, besloot ik hier echt voor te gaan.

Over ongeveer twee weken kan ik hem ophalen. Stiekem kijk ik er best wel naar uit, hij staat ontzettend leuk, en terwijl ik dit tik merk ik dat een bril zoveel fijner zou zijn. Mijn ogen zijn na dit stuk behoorlijk moe, en ze zijn constant aan het bijstellen, en dat voelt niet fijn.

Hierbij alvast een selfie (ik ben niet zo van de selfies haha) met de bril, zonder glazen haha.


















Zodra ik de bril binnen heb maak ik nieuwe foto's!

Groetjes Amy

Geen opmerkingen: